Wednesday 26 February 2014

SELAMAT TINGGAL MAXIS..!

berasappp ja telinga aku.
sabaq sabaq.
tadi tengah mood baik punya.tiba tiba dapat call.
call dari no celcom aku.tapi dari agen maxis.
camni haa ceritanya,
bulan lepas memang aku lewat bayar bill.eleh.sebulan ja pon.
tu pun baru 200+..padahal credit limit line aku 200 ja.
xsampai sebulan aku xbayar.19 hari..dah kol tanya.
dah gelabah.bongok! dah xda duit sangat ke?

semalam dah gaji so aku bayar 150ringgit.
aku cakap nak bayar hujung bulan.saja ja aku sogok macam tu kat agen bongok tu.
malas nak agen bongok tu kacau.memang aku tau pun gaji 25hb.
so hari gaji aku dah setel semua bil bil.line pon dah ok dah sambung.
tadi si agen bongok kol lagi.dah la kat number celcom aku yang pakai prepaid tu.
hoih.semua tempat geledah.hutang bil tepon 50ringgit ja kot.bukan hutang card credit.
aku dah tempek skali.
kenapa perlu nak call dekat number celcom.kenapa xcall maxis saya?
kenapa xcall number opis terus?haish..
pastu baru terhegeh hegeh, ok lepas ni saya akan hubungi number maxis.
tolong fikir dulu sebelum buat sesuatu boleh x??boleh x?!

pastu nak tanya pulak.line dah ok ke belum?
aku cakap hah!? dia kata..haah.line dah ok.woi bodoh!
aku bayar bil hang boleh cek, xkan line aku dah sambung ke belum xboleh cek?
serius.kalau aku jadi bos sang pari pari kol aku tadi memang aku dah buang.
buat keja bagi customer marah.pastu sebok pulak tanya bila aku nak setel lagi 50ringgit.
aku kalau xbayar 50 ringgit tu pun line aku ok lagi.sebab credit limit aku 200.
bil bulanan aku 120 ja.total baru 170+..gelabah!

cakap banyak banyak lagi.
kesudahannya pap! cakap la sorang sorang. aku letak tepon.
tu lebih baik dari aku jawab then aku letak tepi.hehehehe.
skali lagi kol memang aku buat..tunggu ye si pari pari =)

kesimpulannya maxis patut cari agen kutip hutang yang baru sebelum banyak lagi customer lari.
dan aku dah xkebulor nak pakai line maxis lagi.



~ sudahhhhh..cukup cukup sudahhhh..
cukup sampai disini saja......
daripada batin tersiksa..lebih baik ku pergi saja.

yes..agen tu dah siksa batin aku.
huhu..aku bercakap ni bagi pihak aku.jangan ada yang nak over over feeling plak k. peace.

1 comment:

  1. saya tak guna maxis..pengguna celcom dari dulu lagi.skg ne baru guna broadband maxis..cam slow je :(

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..