Monday 31 March 2014

Sakit Perut Seminggu



Assalammualaikum.
minggu lepas sakit perut sangat sangat.
macam dah nak mati je rasa.
makan apa semua keluar balik.
aku rasa macam badan aku dah xboleh nak terima makanan.
kadang kadang aku terfikir.orang nak mati kan selalu berak berak.so mungkin aku nak mati.
sebab tu aku cucikan dulu benda benda dalam badan aku.
sebab pengalaman aku tengok tok n sedara sedara nak mati semua macam tu.

hari senin lepas aku datang keja.tapi dah xboleh nak makan.kejap kejap menyucukkk ja perut ni.
pagi tu aku brekpes burger beli malam semalam.aku rasa maybe burger tu dah xelok.
ok la, ingatkan sakit sikit sikit ja.selalu kalau lepas buang 2 3 kali ok kot.
tapi lepas balik keja malam seni tu lagi teruk.sampai semilan kali aku cirit birit.

selasa pergi klinik kesihatan.klinik singgit...
rasa ok sikit.cuma kentot kentot.
tapi bahagia xselamanya.petang tu cirit cirit lagi.

rabu amik mc kat kelinik swasta pulak.
doktor cakap kalau esok (khamis) xok jugak aku kena pergi amik darah.
sebab demam denggi boleh datang even xmuntah, xdemam sekalipun.
dia cek tangan aku xda bintik bintik pun.selamat.

hari khamis pukul 5 sampai 8 pagi 5 kali cirit.xboleh nak tang kerja lagi.
aku pergi balik klinik kesihatan.nak amik darah macam doktor swasta tu suruh.
sampai klinik kena wat stool urine n amik pressure.
semua ok.aku dapat time slip sampai pukul 8 sampai 11 pagi.
aku pun xtau kenapa xdapat mc.padahal aku sakit perut lagi.
mungkin waktu tu ada pegawai kesihatan datang cek klinik.n ramai staf kena marah.
doktor muda tu macam dah tergagap gagap.so aku yang sakit pun skali kena tempias xdapat mc.hurmm..
ada jugak orang xpercaya konon konon aku buat sakit la kot.
xpa..xkisah.Allah knows everything.. 1 hari nanti hang rasa plak ok..amin..

hari jumaat aku datang opis.walau dalam keterpaksaan.
cirit birit still xhenti.lunch yang panjang aku tidoq ja.
xmengantuk tapi letih sangat.nak jalan nak drive pun xlarat.
malam tu aku balik makan nasi putih kosong.
lepas tu semua keluaq balik.pukul 12 tengah malam sampai muntah muntah.
terus mak aku bawak pergi hospital..GH okeh..berejam tunggu.
hari jumaat 15x aku cirit birit.toilet hospital pun aku xtakut dah nak serbu pukul 1 pagi.
kena ambik darah n masuk air sebotol kemudian doktor cucuk antibiotik masuk dekat tangan.
sampai pukul 4 pagi dekat hospital.alhamdulillah.baru rasa ok sikit.

aku try jugak ubat tradisional.

air kelapa/ ayaq nyoq
3 biji aku minum.memang rasa ok sangat sangat lepas minum ayaq nyok ni.tapi minum air dia ja tau.jangan makan isi.

tembikai
walaupun selalu aku gatai keronkong kalau makan tembikai merah ni.sebab dah tahan ngan cirit tu aku gagah makan jugak.orang tua tua kata elok.boleh stop serta merta.

pucuk jambu.
pokok jambu tau x? ha..amik la pucuk daun dia tu pastu just kunyah kunyah macam makan chewing gum.rasa dia kelat tapi ok la.xteruk pun.sebab rasa macam gigit kulit jambu batu..xbusuk pun.



alhamdulillah hari ni aku dah ok banyak sikit.tapi aku xberani lagi la nak makan benda pedas pedas.
makanan kat temat kotor pun aku xberani.sebelum makan jangan lupa basuh tangan ok.n kalau xda kerja tu tangan jauhkanla dari arae mulut.tangan tu kan pegang macam macam.sekali kuman tu masuk usus memang jenuh la nak baik dari cirit birit ni.serik!


omey pun masuk wad.kesian kat dia.semoga omey sayang cepat sembuh dan Allah jauhkan omey dari penyakit merbahaya.semua ni ada hikmah.sehati sejiwa sangat kita kan yayang..sakit pun sama sama.harap harap omey xgatai ngan nurse nurse kat sana.dia kata xpa..nurse nurse tu boleh jaga dia untuk aku..banyak cantek..lagi susah hati aku dengaq tau x.aku lapaq.bye.

No comments:

Post a Comment

ada nak komen apa2..silakan..